Een overzicht van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.
De vermarkting van kunst en cultuur is meer dan Bumba en de clown van McDonald's. Een boek over Mad Max, postmodern dwalen, Gerhard Richter, Michaël Borremans, selfies, Hart boven Hard, Tomorrowland, Gramsci, Sven Gatz, soevereine kunstenaars... en u.
Hét handboek voor studenten genderstudies in de cultuurwetenschappen. Biedt ook de geïnteresseerde leek een kleurrijk beeld van een jong en politiek geëngageerd vakgebied. 2de geheel herziene en stevig uitgebreide editie met 8 nieuwe hoofdstukken.
Tweede deel van Flussers grote mediatheoretische trilogie, waarin hij de geschiedenis en ontwikkeling van communicatietechnieken in beeld en schrift vanaf de prehistorie tot en met het digitale tijdperk neerzet als een proces van toenemende abstractie.
Een ongebruikelijk boek dat een kritische houding inneemt tegenover andere boeken over organisaties en aan de hand van films, filmmakers en filosofen clichés zoals efficiency, transparantie, doelgerichtheid doorbreekt.
Algemene kunstgeschiedenis anders benaderd: naast de chronologische ontwikkeling van de kunst wordt ook steeds doorgeschakeld naar latere periodes. Waar komt de kunst vandaan en waarheen heeft ze gevoerd.
AGENDA
No upcoming events at this time