Veel mensen worden benadeeld als ze een job of een woning zoeken, uitgaan of gewoon over straat wandelen. Dit boek gaat na hoe dat komt en stelt concrete maatregelen voor, van mystery shopping tot praktijktesten, anoniem solliciteren en zelfregulering.
Een praktisch boek over verandermanagement dat de oorzaken en gevolgen van ingrijpende veranderingen behandelt, maar ook laat zien hoe organisaties én hun medewerkers op die veranderingen kunnen anticiperen en kansen kunnen omzetten in concrete acties.
Een overzicht van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.
Een conflictloods wordt ingezet voor het voorkomen en oplossen van escalerende meningsverschillen of pestgedrag. Dit boek biedt alle informatie over achtergrond en opzet van deze functie, maar ook over conflictdiagnose en -aanpak.
Een update van het boek dat voor het eerst verscheen in 2009. Een verrassend positief geluid in het debat over de transitie naar een klimaatvriendelijke, circulaire én veerkrachtige economie.
Dit boek bespreekt de vier belangrijkste theorieën over culturele verschillen, integreert ze tot één model en geeft praktische voorbeelden van de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen.
Een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. 3de herzien druk.
Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Dit boek biedt een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied.
In dit boek behandelen de auteurs basisbegrippen uit de statistische toetsingstheorie. Geschikt voor opleidingen bedrijfseconomie, accountancy, logistiek en andere commercieel-economische opleidingen.
Een compleet overzicht van de dagelijkse praktijk van de arbeidsbemiddelaar. Tweede herziene druk. Voor studenten en startende professionals.
Dit boek bespreekt alle taalkundige en technische aspecten die van belang zijn bij het schrijven van economische teksten, zoals essays, papers, scripties, rapporten, verslagen en analyses.
Een wetenschappelijk onderbouwd, uitgebreid model voor diagnose en behandeling van conflicten, dat zich ook in de praktijk vele malen bewezen heeft. Onmisbaar voor professionals zoals conflictloodsen, coaches, mediators.
Alle kennis voor de eventmanager: de zeven kernkwaliteiten, de context van het werk, de verschillende rollen, de relaties met betrokken partijen, de financiële en juridische aspecten. Met aandacht voor festivalisering, sociale media en businessmodellen.
Deze uitgave slaat een brug tussen de concrete belevingswereld van studenten en de abstracte manier waarop in de micro-economie maatschappelijke vraagstukken worden geanalyseerd.
Het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk.
Dit boek behandelt de problemen waarvoor professionals met een handhavende functie dagelijks voor komen te staan en biedt naast theoretische inzicht vooral praktische handvatten. Met veel aansprekende voorbeelden uit de sociale- en juridische praktijk.
Een toegankelijk geschreven boek dat kernvaardigheden als samenwerken, besluitvorming, conflicthantering, voorzitten, onderhandelen, presenteren, leidinggeven en omgaan met diversiteit koppelt aan het werken in teams.
Een overzicht van klassieke en nieuwe modellen, van portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Met extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in het midden- en kleinbedrijf.
Dit boek biedt een helder beeld van de functie en betekenis van verkeer en vervoer in onze huidige maatschappij, vanuit de vakgebieden economie, ruimtelijke wetenschappen, civiele techniek en psychologie. Bedoeld voor hoger onderwijs en zelfstudie.
This book helps students do in-company research via a straightforward step-by-step approach.
Een begrijpelijke en overzichtelijke inleiding in de administratieve organisatie op basis van de drie belangrijkste bedrijftypes: handels-, industriële en dienstverlenende bedrijven. 2de druk met extra hoofdstukken.
Het eerste Nederlandstalige studieboek dat de algemene thematiek van cultureel erfgoed behandelt aan de hand van voorbeelden uit de hele wereld, en natuurlijk ook uit Nederland.