Inspiratiebron met zeker honderd spelvoorbeelden die het hechtingsproces bevorderen en helen, én achtergrond. Voor iedereen die met kinderen werkt en leeft. Ook voor Theraplay®-therapeuten.
Hoe kunnen we kinderen in deze gefragmenteerde wereld helpen een zelfbewuste (meervoudige) identiteit te bouwen, zonder hun verbondenheid met de ander te verliezen? Een handboek voor het opleiden van professionele opvoeders van jonge kinderen.
Over de specifieke aspecten van de breinontwikkeling van vier- en vijfjarigen. Over ervarend, patroonherkennend en denkend leren. En over gedragsproblemen in kleuteronderwijs. Een mustread voor jongekind-leerkrachten.
Hoe het omgaan met kerndoelen afstemmen op de onderwijsbehoeften van kleuters? Zo ontstaat een ontwikkelingsperspectief dat recht doet aan de verworvenheden van het kleuteronderwijs, maar ook inspeelt op ontwikkelingen in een veranderende wereld.
Een handzaam en goed leesbaar overzichtsboek over taalontwikkeling en taalstimulering.
Uniek praktijk geïnspireerd theorieboek met een neurowetenschappelijke benadering van de bijzondere manier waarop jonge kinderen leren. Maakt de samenhang van de ontwikkelingsgebieden tussen 2,5 en 6 jaar zichtbaar.
Jonge kinderen leren spelenderwijs. De auteur zet haar visie op het leren van peuters en kleuters beeldend en verhalend uiteen aan de hand van literatuur en talrijke praktijkvoorbeelden.
AGENDA
No upcoming events at this time