Tweede herziene druk van de succesvolle socialevaardigheidstraining voor de basisschool waarin de integratie van de vaardigheden thuis en in de klas centraal staat. Nu met extra klassenlessen, doe-opdrachten en fysieke oefeningen.
Een basisboek over oplossingsgericht werken in het primair onderwijs met een introductie tot de principes, een overzicht van de verschillende technieken en de benodigde vaardigheden. Geschikt voor studenten en professionals.
Dit boek geeft leerkrachten (in opleiding) inzicht in de manier waarop zijzelf en anderen communiceren, en in de wijze waarop communicatie kan worden veranderd of beïnvloed. Het bespreekt achtergronden, theorie en visie.
Aan de hand van ervaringen, uitspraken en gedachten brengen de auteurs de leefwereld van kinderen in beeld. Interessant voor professionals in het basisonderwijs.
Dit boek leert leerkrachten in primair en secundair onderwijs hoe ze hun leerlingen informatievaardig kunnen maken. Met aandacht voor de theoretische achtergronden en de praktische aanpak met het Suc6-model.
250 muziekactiviteiten om samen met kinderen op ontdekkingsreis te gaan in de wereld van de muziek. Ideaal voor kinderopvang en basisschool.
Een praktische aanpak voor intensieve woordenschatuitbreiding in het basisonderwijs. Met verschillende instrumenten en technieken om effectief woorden aan te leren en met woorden te oefenen in elke situatie, groep en vak. Geheel herziene 2de druk.
Een cursus waarmee studenten hun algemene kennis en vaardigheid van het Engels op peil kunnen brengen die nodig is om het vak in de basisschool te geven.
Met deze uitgave en het uitspraak- en grammaticadeel verwerven pabostudenten de taalvaardigheid die zij nodig hebben bij het lesgeven in het basisonderwijs.
Dit boek (met dvd) is bedoeld voor iedereen die geboeid is door kinderen, als professional en ouder. Het wil het vuur in hen aanwakkeren met woord, beeld, muziek en dans.
Huilen, boos zijn, ruzie: gevoelens en gedragingen van kinderen waarmee opvoeders wel eens worstelen. Dit boek wil hen er meer inzicht in bieden en geeft concrete richtlijnen om ermee om te gaan. Met aandacht voor de gevoelens van de opvoeders zelf.
In veel situaties kunnen kinderen best een steuntje in de rug gebruiken. Op school is individueel aandacht geven niet altijd mogelijk, maar therapeutische verhalen in de groep vertellen wél. Dit boek biedt daarvoor een praktisch handvat.
Op basis van bestudeerde literatuur en eigen ervaring geven de auteurs geheugenstrategieën die kinderen leren het geheugen zo optimaal mogelijk te benutten.