Het boek gaat in op vijf principes van talentontwikkeling en de rol van de leerkracht in de talentdriehoek. De ondersteunende website bevat opdrachten en links naar verdiepende bronnen en filmpjes.
Dit boek biedt leerkrachten vaardigheden, kennis en handvatten om steeds weer, juist in lastige situaties, vanuit vertrouwen met jezelf en je omgeving om te gaan, met de hulp van de Transactionele Analyse, TA.
Een boek boordevol beproefde, laagdrempelige werkvormen voor de zaakvakken die helpen om de gebruikte taal toegankelijk te maken.
Een prettige en overzichtelijke handleiding voor kinderen van 9 tot 12, hun ouders en leerkrachten, met tips om bij een spreekbeurt je zenuwen de baas te blijven, aandacht voor inhoud en aanwijzingen over de presentatie zelf.
Vergroot de weerbaarheid van kinderen en verklein de kans dat ze het slachtoffer worden van machtsmisbruik of zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag. Over onder andere groepsdruk, pesten, internetveiligheid en kindermishandeling.
Hoe overleef je als je bent aangespoeld op een onbewoond eiland? Met behulp van de natuur- en techniekopdrachten, tips en weetjes gaan kinderen uit het basisonderwijs aan de slag.
Met dit boek kunnen leraren in opleiding en leerkrachten basisonderwijs hun aardrijkskundekennis bijspijkeren. Het behandelt de 8 kernthema's die de basis vormen voor de landelijke toelatingstoets aardrijkskunde. Grondig geactualiseerde 2de druk.
Gebaseerd op recente, wetenschappelijke inzichten geeft dit boek leerkrachten bouwstenen om vanuit hun pedagogische sensitiviteit systematisch te kunnen werken aan de groei van hun leerlingen.
Praktijkgericht boek over het aanpakken van probleemgedrag op school. De nadruk wordt erop gelegd dat gedrag niet los kan worden gezien van de omgeving.
Een training op school voor kleine groepen kinderen van 8 tot 12 jaar met specifieke gedragsproblemen zoals agressief gedrag, ongehoorzaamheid, brutaliteit en opstandigheid, op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken.
Een training op school voor kleine groepen kinderen van 8 tot 12 jaar met specifieke gedragsproblemen zoals agressief gedrag, ongehoorzaamheid, brutaliteit en opstandigheid, op basis van cognitieve gedragstherapeutische methodieken. Actieboek.
Hoe leerkrachten basisonderwijs in hun klas zowel beelddenkers als taaldenkers tot hun recht kunnen laten komen. Met talloze praktijkvoorbeelden, casussen en tips. Ook interessant voor ouders van beelddenkers.
Een inspirerend en praktisch toepasbaar naslagwerk met meer dan 100 denkstrategieën en werkvormen voor het bevorderen van het creatief denkvermogen van leerkrachten basisonderwijs.