Subcategories
Een overzicht van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.
Dit studieboek en naslagwerk biedt een theoretische basis crisismanagement, inzicht in de organisatiekundige aspecten ervan en de uitvoering ervan op managementniveau.
Dit boek bespreekt de vier belangrijkste theorieën over culturele verschillen, integreert ze tot één model en geeft praktische voorbeelden van de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen.
Een wetenschappelijk onderbouwd, uitgebreid model voor diagnose en behandeling van conflicten, dat zich ook in de praktijk vele malen bewezen heeft. Onmisbaar voor professionals zoals conflictloodsen, coaches, mediators.
Alle kennis voor de eventmanager: de zeven kernkwaliteiten, de context van het werk, de verschillende rollen, de relaties met betrokken partijen, de financiële en juridische aspecten. Met aandacht voor festivalisering, sociale media en businessmodellen.
De nieuwste inzichten uit de psychologie van het beïnvloeden. Van de auteurs van de bestseller Overtuigingskracht
This book helps students do in-company research via a straightforward step-by-step approach.
Een ongebruikelijk boek dat een kritische houding inneemt tegenover andere boeken over organisaties en aan de hand van films, filmmakers en filosofen clichés zoals efficiency, transparantie, doelgerichtheid doorbreekt.
Een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus. Met lesopdrachten en casuïstiek en extra online materiaal. Een handboek voor commercieel-economische opleidingen op hbo-niveau.
Na een inleiding in de Chinese cultuur en maatschappij, maakt dit boek u wegwijs in het zakendoen en de marketing in China. Met praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen.
Een overzicht van belangrijke thema's waar de (aankomend) manager in de kunst- en cultuursector mee te maken krijgt: cultureel ondernemerschap, projectmanagement, strategisch management, hrm, financiën en marketing(communicatie).
In dit boek komen alle facetten van de theorie en de praktijk van professioneel conferencemanagement aan bod. Bedoeld voor studenten, maar ook waardevol voor wie al in de bedrijfstak werkzaam is.
Een zoektocht naar de juiste manier van werken aan de hand van prachtige anekdotes. Een pleidooi voor de checklist als bescheiden maar efficiënte methode om fouten in het werk te voorkomen.
In dit boek gaat Wim Kweekel op een zeer praktijkgerichte manier in op het vraagstuk van de juiste dingen doen (wat heel wat anders is dan de dingen juist doen!).